Monday, September 23, 2013

quirks of fate






10.12.2011, Torredembarra [Yann Tiersen - Monochrome]

Ieri am luat marea decizie de a'mi petrece sfarsitul de saptamana in apartament. De ce as merge sa vizitez locuri frumoase daca tot sunt absent? Nu are sens! De ce sa rad sau sa glumesc cand de fapt sunt gol in interior? Nu are sens! De ce sa stau printre oameni daca tot ma simt singur printre ei? Nu are sens! Singurul lucru care are sens acum e sa stau singur aici si sa ma bucur de pustiul din mine si sa incerc sa ma regasesc cumva. Tocmai fac asta.  

---

Tocmai m'am intors de la "shopping". Azi am cumparat cafea, lapte, tigari si apa pentru limonada. [e 1:11] Acum sunt pregatit pentru marea aventura. Voi trai in "my living room". E 13:13... asta inseamna ca ceea ce se intampla acum trebuie sa se intample pentru a putea atinge acel moment la care visez.

---

In ultimele luni, in timpul zilelor libere, am trait in apartament. Sunt sase apartamente in casa in care stau, dar restul sunt goale, dar, hei... nu sunt chiar asa singur pe'aici. Cateodata, cand imi fumez tigara de dimineata, un caine apare la una dintre ferestrele casei de vizavi. Se uita la mine ca si cum si el ar fi fascinat de descoperirea vecinului de la fereastra. Restul ferestrelor sunt inchise si acoperite de obloane albe (persianas, in sfarsit am aflat si eu cuvantul in spaniola).

Cumva inteleg de ce toate sunt acoperite. Casele din fata au vedere la mare, iar ferestrele pe care le vad eu sunt pe partea gresita a lor. Hmm. Cred ca, pentru a evita ironia sortii, oamenii ar fi trebuit sa puna toate ferestrele caselor de vizavi pe partea cu vedere la mare. Iar casele ca cea in care stau eu sa nu fi fost construite deloc. Ar putea cineva sa se bucure atunci cand vede pe fereastra alte ferestre acoperite de oameni care nu prea obisnuiesc sa traiasca pe'acolo?

Am gasit pe urban dictionary dot com o definitie funny a expresiei "quirk of fate". Se pare ca expresia se poate folosi mai degraba pentru ferestrele cu vedere la mare (in cazul lor evenimentul neasteptat, dar binevenit, s'a intamplat deja). Pfuai, dar intelesul "capriciului sortii" din engleza e cu totul diferit de cum percep eu "ironia sortii" din romana. Hmm. Si ar mai fi ceva. Conform dictionarului, capriciile sortii li se intampla oamenilor pesimisti, ei fiind cei care'si imagineaza scenarii negative excluzand lucrurile bune care s'ar putea intampla in viitor. Sau as putea spune ca optimistii nu sunt in stare sa le identifice, ei vazand intr'un capriciu al sortii ceva natural.

Ca tot veni vorba, intre timp fereastra cainelui a fost acoperita si ea de un alt oblon alb...

[quirks of fate (II)]

No comments: