Tuesday, April 15, 2008

Folk You 2007


FOLK YOU ALL!!!
postul original: 20 august 2007, yahoo 360

Din nou Vama Veche... si totusi sunt in Sibiu.... obosit dupa 8 ore petrecute la serviciu... hmmm... dar nu vreau sa discut despre anumite lucruri mai negre... ashe ca ma intorc in Vama Veche.... ca e mai frumos acolo.... :)... am trait acolo doua zile frumoase de folk... nu a lipsit nimeni de acolo... chiar si marele Pittis a fost prezent, atat pe scena cat si in inimile noastre... datorita lui am revazut o mare parte din festivalul FOLK YOU pe site-ul radio 3 net...

Totul a inceput pe 10 august si a continuat in urmatoarea zi... doua zile frumoase imbogatite de acordurile calde de chitara ale marilor artisti... la unele concerte am ramas mut... atins de profunzimea cantecelor.... la altele am aplaudat si am cantat impreuna cu cei de pe scena... se merita sa fii in Vama, mai ales cand se intampla un asemenea eveniment :)

Nu am scris review-uri pana acum... stiu ca pot incepe chiar acum, dar ma simt prea marunt sa-mi dau cu parerea despre cei de pe scena... pot sa spun ca in prima seara cel mai mult mi-a placut Florin Chilian... nu de alta dar m-a cucerit inca de la primul cantec:

"nu vreau sa ma duc la munca.... vreau numai sa dorm...
sa ma pun usor pe burta si sa-mi fie somn...NU VREAU SA MA DUC LA MUNCA...
vreau sa nu lucrez... sa ma-ntorc usor pe spate si sa tot visez..."


Spuneam de Pittis ca a fost prezent pe scena... a fost... la o melodie cantata de Victor Socaciu in memoria lui.... am ascultat de doua ori acea melodie.... prima oara mi-au dat lacrimile.... a doua oara am ramas inmarmurit ... si totusi... Pittis a fost un mare OM... acum este un simbol al libertatii si al sperantei :)

Despre cea de-a doua seara ce sa zic? A fost plina de nebun de alb(Emeric Imre) sau de copaci fara padure(Tatiana Stepa).... A fost Maria Gheorghiu care m-a impresionat din nou... Au fost Nicu Alifantis si Alexandru Andries... care, impreuna ne-au cantat cateva din multele lor hit-uri... de fapt au fost exceptionali si au facut un mare concert :)... A fost Mircea Vintila care ne-a convins ca "mergem toti intr-o barca"

Pentru mine e clar

Ca mergem toti intr-o barca,

Barca e sparta si apa tot ia...

Ne loveste pe mare

O furtuna din care

Doar dragostea pare

Ca ne va salva...

Si a fost marele Nicu Covaci... nu am cuvinte sa descriu emotia prin care am trecut... am fost la doi pasi de el... si am murmurat "Strunga"... si mi-am dat seama ca inca mai sunt oameni demni de a fi un exemplu pentru noi... mie personal mi-a placut foarte mult concertul lui Covaci.... au fost mai multe melodii in engleza, dar fiecare dintre ele a avut o anumita incarcatura sufleteasca...

Vreau ca acesti oameni mari sa ramana in viatza .... nu-i vreau simboluri.... ii vreau aici cu noi... ei fac acum lumea mai frumoasa... da... poate simt asta si din lasitate... pan la urma noi insine trebuie sa luptam sa facem lumea mai buna... asa cum au facut si ei si cum inca fac...


Am gasit pe Radio 3 Net imagini video de la tot festivalul... yo voi pune aici linkuri catre concertele care mi-au placut mie cel mai mult... insa daca vrea cineva sa vada toate concertele... sunt pe site-ul de care vorbeam... de fapt acolo se gasesc multe lucruri interesante:



Florin Chilian
Victor Socaciu
Emeric Imre
Tatiana Stepa
Maria Gheorghiu
Nicu Alifantis si Alexandru Andries
Mircea Vintila
Nicu Covaci


Folk You 2007 - Jurnalul National





Mai multe articole din aceasta categorie

No comments: